söndag 8 mars 2009

HUR JAG LÄRDE KÄNNA MINA NYA VÄNNER

När jag flyttade till Lenhovda för 4 år sen så tappade jag kontakten nästan helt med mina vänner i Älghult vilket jag har varit mycke ledsen över, men hoppas på att de ska ändras inåm snar framtid, visst de är inte långt i mellan men de blir lätt så. Jag visste att de skulle vara svårt att komma in i ett "gäng" i ett litet samhälle alla har ju sin lilla krets,när jag väntade Sallie så träffade jag Linda O Anneli på Lite o stor ( de är för mammor o pappor som går hemma) jag tycte redan från början att de va väldit trevliga o väldigt lika mig. Vi har träffats på plast/ klädpartyn o fikat, facebookat å på dessa partyn lärde jag känna Therese oxå väldigt trevlig o rolig. Vi har försökt att få ihop grille kväll el fika men har inte lyckats med de, vilket har kännts lite tråkigt eftersom de är så roliga att umgås med!!! Men igår skulle vi äntligen träffas alla tre fam i vårt lilla hus fast med en väldigt stor soffa som vi alla vuxna + ett par barn fick plats i ! De blev en väldigt rolig kväll med många skratt o många barn!! Måste oxå tillägga att deras respektive men va oxå trevliga! Nu hoppas jag att de tycker som jag o att inte dröjer 1 år till nästa träff!!! Tack för en rolig kväll
KRAMAR

3 kommentarer:

  1. Visst är det svårt att komma in i kompiskretsar , man umgås med dem som man alltid umgåtts med och trivs ihop med! Men vi här i vår familj tycker att det är så trevligt att det kommer in lite nya vänner i våra liv! Tycker det är så skönt med trevliga okomplicerade vänner, som har nära till skratt! Klart att vi måste göra om det! Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Hade ju jätte kul, trots att ni var så fulla och jag så ordentlig=) Nästa gång får det la bli hemma hos oss. Å man är alltid välkommen hit oanmäld!!! (det gör alla andra...:))

    SvaraRadera
  3. Hej
    Jag är jätte glad för att ha en ny vän...Tycker att det blir svårare ju äldre man blir att få nya...Jag säger som du det är inte lätt att komma in i gängen här i Lenhovda... Men visst är vi trevliga att umgås med lite lagom av allt..:)fast mest roliga hi hi
    Puss
    Therese
    Och Mats lever forfarande för ditt beröm på facebook....

    SvaraRadera