tisdag 10 mars 2009

De är 20 år sedan

som mamma , jag, Helga (min syster) klev av tåget o kom till ett då främmande landet Sverige! För 20 år sedan som min mamma då 28 år ung tänkte att hon ville ge sig själv men framför allt oss ett bättre liv, endast med ett hopp inom sig utan några garantier att lyckas tog hon steget till att ge upp ett relativt bra liv i Ungern. Jag kommer ihåg att vi endast hade några ryggsäckar med oss, allt annat fick vi lämna kvar, vi satt på tåget till Sverige mamma o jag nervösa o min syster mest ovetande om vart vi var på väg! Jag sitter o tänker för mig själv skulle jag våga ta de steget med mina barn lämna allt endast i hopp om att ge dem bättre liv....... tveksamt?! Nu i detta ögonblick inser jag att min mamma är ingen vanlig mamma utan tveklöst med all säkerhet den BÄSTA mamman som ett barn kan önska sig, som skulle vilken dag som helst skulle kunna vända upp o ner på sitt liv för mig o min syster även sina två barnbarn!!! Jag önskar att om 20 år mina barn kan säga samma sak om mig!! Tack mamma för att du är den du är BÄST .älskar dig!!!
p.s Lena du finns i mina tankar d.s

2 kommentarer:

  1. Men du, jag börjar ju gråta... Verkligen en toppen mamma!!!

    SvaraRadera
  2. min lilla clorry,,, jag håller med dig bättre mamma finns inte..(älskar dig mamma om du läser detta) jag e helt säker att dina små flickor om 20 år kommer att säga det samma... utan tvekan... love you lots,,,,,,,,

    SvaraRadera